
Evropske organizacije za zaštitu privatnosti i prava potrošača požalile su se Evropskoj komisiji na ažurirane WhatsApp odredbe o zaštiti privatnosti, tvrdeći da je kompanija nejasnim saopštenjem prekršila evropske propise.
Podsjetimo, WhatsApp je nedavno uveo nove odredbe o zaštiti privatnosti koje kompanijama omogućuju da dio korisničkih podataka dijele sa Fejsbukom i drugim članicama grupe.
Izmjene omogućavaju korisnicima komunikaciju sa kompanijama i ne odnose se na privatnu komunikaciju, tvrdili su u WhatsApp.
Evropska organizacija potrošača i osam njenih članova kritikovalii su promjene i podnijeli žalbe Evropskoj komisiji i Evropskoj mreži potrošačkih tijela, tvrdeći da WhatsApp nepravedno podvrgava pritisku korisnike, tražeći od njih da prihvate nove odredbe.
– Sadržaj tih objava, njihova priroda, tajming i ponavljanje stvaraju neprimjeren pritisak na korisnike i narušavaju njihovu slobodu izbora i zato predstavljaju kršenje direktive EU o nepoštenoj tržišnoj praksi – stoji u zajedničkom saopštenju.
WhatsApp, kako se navodi, nije jednostavnim i razumljivim jezikom objasnio prirodu promjena. Dvosmislenost predstavlja kršenje zakona EU o zaštiti potrošača, koji kompanije obavezuje na jasne i transparentne uslove ugovora i komercijalnu komunikaciju, navodi se u saopštenju.
Organizacije su pozvale evropsku mrežu regulatora za zaštitu potrošača i evropske regulatore za zaštitu podataka da sarađuju na rješavanju problema sa zaštitom privatnosti i prava potrošača, piše b92.